Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2022

Επίσκεψη του Ομίλου Ρητορικής του Γυμνασίου Λουτρακίου στη Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων

 Ο όμιλος Ρητορικής του Σχολείου μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων (συγκεκριμένα, στην Μπενάκειο Βιβλιοθήκη) την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022. 

Η ομάδα εργασίας του ομίλου αποτελείται από τους μαθητές: Ιωάννου Νικόλαο (Α’ τάξη), Καψάλη Ραφαέλα (Β’ τάξη), Κτενά Αναστασία (Β’ τάξη), Λάσκαρη Άρτεμι (Β’ τάξη), Μίχα Καλλιόπη (Β’ τάξη), Πατρίκα Μαριγιώτα (Α’ τάξη), Πολυχρονίδου Βάια (Β’ τάξη), Πράσινο Μιχαήλ (Β’ τάξη), Σγουρή Δημήτριο (Α’ τάξη), Χαλόφτη Άγγελο (Β’ τάξη) και Χατζηχρήστο Γιάννη (Β΄τάξη). Υπεύθυνη καθηγήτρια του ομίλου είναι η Κων/να Ζαβαλάρη, καθηγήτρια Αγγλικών του Σχολείου.






Η ομάδα εργασίας συμμετείχε σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα που σχεδίασε η υπεύθυνη καθηγήτρια του ομίλου με την υποστήριξη των υπευθύνων της Βιβλιοθήκης της Βουλής. Το πρόγραμμα αφορούσε την έρευνα βιβλιογραφικών πηγών σχετικά με τη Δημοκρατία. 

Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, ανέτρεξαν σε βιβλία σχετικά με τη Δημοκρατία, τα οποία είχαν επιλεγεί, με φροντίδα, από τους υπεύθυνους βιβλιοθηκονόμους της Βιβλιοθήκης. Τα θέματα για τα οποία οι επιμέρους ομάδες εργασίας των μαθητών κλήθηκαν να συλλέξουν βιβλιογραφικές αναφορές αφορούσαν: τη γέννηση της Δημοκρατίας, τις αναφορές στη Δημοκρατία στον Επιτάφιο του Θουκυδίδη, την έννοια του πολίτη στη Δημοκρατία, τα δικαιώματα του πολίτη στη Δημοκρατία, τους λόγους που οδηγούν στην κατάλυση της Δημοκρατίας και τις συνέπειες της.

Εκτός από την προτεινόμενη βιβλιογραφία, οι μαθητές ενθαρρύνθηκαν να αναζητήσουν βιβλία στους ψηφιακούς βιβλιογραφικούς καταλόγους της Βιβλιοθήκης και να τα «ψάξουν» στα ράφια. Οι βιβλιοθηκονόμοι της Βιβλιοθήκης ήταν πρόθυμοι να υποστηρίξουν τους μαθητές σ’ αυτή την αναζήτηση.

Ο σκοπός αυτής της δράσης ήταν: α) να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τον τρόπο αναζήτησης βιβλιογραφικών αναφορών για ένα συγκεκριμένο θέμα και να ενισχύσουν αυτή τη δεξιότητα, β) να μάθουν σχετικά με το βασικό πλαίσιο του δημοκρατικού πολιτεύματος, την ιστορία του και την εξέλιξή του, γ) να γνωρίσουν το χώρο της Βιβλιοθήκης και πώς μπορούν να δουλέψουν σ’ αυτή, δ) να συγκεντρώσουν πληροφορίες σχετικά με τη Δημοκρατία στο πλαίσιο της προετοιμασίας του ομίλου για τους Ρητορικούς Αγώνες που διοργανώνει το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Οι μαθητές ξεναγήθηκαν, επίσης, στους χώρους της Βιβλιοθήκης και επισκέφτηκαν την έκθεση Πρόσφυγες: 1922 + επιβίωση – ενσωμάτωση, που φιλοξενείται στους χώρους της Βιβλιοθήκης. Ήταν μία ξενάγηση με πολλή ζωντάνια και αμεσότητα από τον επικεφαλής βιβλιοθηκονόμο της Βιβλιοθήκης.

Η εμπειρία μάθησης σ’ αυτή τη δράση ήταν πολυσχιδής και πολυεπίπεδη και οι μαθητές φάνηκε να το απολαμβάνουν. Δούλεψαν με κέφι και δημιουργικότητα και αντιλήφθηκαν, από πρώτο χέρι, τις δυσκολίες και τον κόπο της βιβλιογραφικής έρευνας, αλλά και την ικανοποίηση του ερευνητή όταν βρίσκει υλικό για να στηρίξει την υπόθεσή του (και την απογοήτευσή του όταν δεν βρίσκει!). Συνοδοιπόρος της ομάδας σ’ αυτή την πρώτη δράση της ήταν η φιλόλογος του Σχολείου Δήμητρα Μυτάκη, που υποστήριξε κάθε πτυχή αυτού του εγχειρήματος με καλή διάθεση και πνεύμα συνεργασίας.

Αυτή ήταν η πρώτη δράση του ομίλου Ρητορικής. Με την υποστήριξη του Σχολείου ελπίζουμε ότι θα πραγματοποιήσουμε και άλλες και, φυσικά, ευελπιστούμε να βρεθούμε με καλή διάθεση και χαρά στους Αγώνες Ρητορικής.

Andiamo, ragazzi !!