Erasmus+ Educardia
Σχ. έτος 2024-2025 Γυμνάσιο
Λουτρακίου
Άξονας
3
“Σχέσεις μεταξύ μαθητών- μαθητριών”
Το
σχολείο μας, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό
την Υποδιευθύντρια και Μέντορα κ. Κούτχια Νεκταρία ΠΕ 02 Φιλόλογο υλοποίησε
κατά το σχολικό έτος 2024-2025 το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ Educardia, σε συνεργασία με τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών
Υπολογιστών ΣΗΜΜΥ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Το έργο EduCardia αφορά ένα
πρόγραμμα Erasmus+ και εκτελείται υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Κρατικών
Υποτροφιών (ΙΚΥ). Συντονίζεται από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και
Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ενώ στο έργο
συμμετέχουν εταίροι από το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης (Παιδαγωγικό τμήμα), το
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Κύπρου, το Πανεπιστήμιο της Σουτσεάβα (Παιδαγωγικό
τμήμα)και το RIEEB (Red Internacional de Educación Emocionaly Bienestar)
που αποτελεί φορέα ανάπτυξης εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικά με τη
συναισθηματική εκπαίδευση των μαθητών.
Το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ Educardia,
για την ενίσχυση των
κοινωικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών έχει ενταχθεί, στα πλαίσια του άξονα Αυτοαξιολόγησης του σχολείου μας
που αφορά στις σχέσεις μαθητών, την
κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση και την καλλιέργεια δεξιοτήτων, για την προάσπιση της Ψυχικής
υγείας και ευεξίας. Έπειτα από σχετική επιμόρφωση της Υπεύθυνης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος,
Υποδιευθύντριας κ. Κούτχια Νεκταρίας,
μια σειρά από δραστηριότητες κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης
εφαρμόστηκαν εντός σχολικού προγράμματος στο
τμήμα Α4 το οποίο αποτελεί τμήμα
παρέμβασης και ελέγχου. Οι δράσεις επεκτάθηκαν και στα άλλα τμήματα της
Β’ και Γ΄ Γυμνασίου, στα πλαίσια του
Άξονα Αυτοαξιολόγησης, με την βοήθεια των εκπαιδευτικών Αθανασιάδη Ευφημίας ΠΕ 05 Γαλλικών και Κατσαμάκη Θεόδωρου ΠΕ86
Πληροφορικής.
Η μέθοδος αξιολόγησης του EduCardia σύμφωνα με το μοντέλο Συναισθηματικής
Νοημοσύνης EL Emosocio, ξεκίνησε στην αρχή της χρονιάς, με τη διερεύνηση των συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων
των μαθητών του τμήματος παρέμβασης και
ελέγχου Α4, με άξονα τα ειδικά
ερωτηματολόγια EMO, SOCIO και CEI TESTS. Τα tests διενεργήθηκαν στο Εργαστήριο
Πληροφορικής σύμφωνα με την ενυπόγραφη συγκατάθεση των γονέων.
Τα αποτελέσματα των tests ήταν χρήσιμα για μια πληρέστερη εκτίμηση των
δεξιοτήτων των μαθητών και για τη διενέργεια
των κατάλληλων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων- δραστηριοτήτων
σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς,
για τη βελτίωση των συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών.
Οι δραστηριότητες ενθουσίασαν τους μαθητές
μας. Δουλεύοντας σε ομάδες λειτούργησαν
βιωματικά, αναπτύσσοντας δεξιότητες συναισθηματικής
νοημοσύνης, όπως ενσυναίσθηση, αυτοεκτίμηση, αλληλεγγύη, αγάπη, φιλία,
συνεργασία και ομαδικότητα. Τα βιωματικά εργαστήρια δημιουργικής γραφής
ανέδειξαν το πλούσιο συναισθηματικό υπόβαθρο των μαθητών, τις θετικές τους σκέψεις, τα οράματα και την πίστη τους
σε αξίες και ιδανικά. Οι μαθητές
εξέφρασαν τον ενθουσιασμό, την ικανοποίηση και την χαρά τους μετά το πέρας των
όλων των δραστηριοτήτων, καθώς και την επιθυμία τους να συνεχιστούν για την
ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και την αντιμετώπιση των συνεχών προκλήσεων
εντός και εκτός σχολικού χώρου.
Στο τέλος της χρονιάς, μετά την ολοκλήρωση
των δραστηριοτήτων, κατά τη διενέργεια των POST EMO, SOCIO και CEI TESTS, για την εξαγωγή των συμπερασμάτων, διαπιστώθηκε η ποσοτική αλλά και
η ποιοτική βελτίωση των συναισθηματικών και κοινωνικών
δεξιοτήτων των μαθητών τόσο σε ατομικό, όσο και σε κοινωνικό πλαίσιο, σε
επίπεδο ομάδας.
Η λειτουργία της πλατφόρμας Εducardia και η
σκοποθεσία του προγράμματος ενθουσίασε τους Εκπαιδευτικούς κυρίως ως προς την προώθηση και ενίσχυση
της ανάπτυξης των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών,
ως μέσο διαχείρισης των συναισθημάτων τους και της πρόληψης και αντιμετώπισης
φαινομένων βίας και εκφοβισμού εντός και εκτός σχολικού περιβάλλοντος.
Σας
ευχαριστούμε θερμά για τη μοναδική εμπειρία που ζήσαμε !
Με
εκτίμηση
Κούτχια Νεκταρία
Υποδιευθύντρια ΠΕ 02 Φιλόλογος

